Jegyvásárlás

Honlapunkon csak a Nemzeti Filharmonikusok saját szervezésű koncertjeire vásárolhat jegyeket, így ezen az oldalon a saját koncertek listáját találja időrendi sorrendben, a legfontosabb információkkal. Köszönjük, hogy meglátogatta honlapunkat, találkozzunk koncertjeinken!

Program


Aktuális előadások



Beethoven: Nagy fúga, op. 133
Beethoven: Trió klarinétra, gordonkára és zongorára, op. 11
Webern: Hat bagatell, op. 9
Glinka: Patetikus trió (Trio pathétique)
Beethoven: Nagy fúga, op. 133

Házigazda:Mácsai János

Közreműködik: Bajner Zsuzsa (cselló), Bali Gábor (hegedű), Balogh Enikő (brácsa), Bizják Dóra (zongora), Börzsönyi Klára (fagott), Deák György (cselló), Mali Emese (zongora), Németh József (klarinét), Papp Dániel (hegedű), Tönköly József (klarinét)

A kamarazene javából hallhatunk válogatást ezen az estén a zenekar kiváló művészeinek tolmácsolásában, Beethoven egyik utolsó és egyik korai kompozíciója is elhangzik. A Nagy fúga örök talány, talán az egyik legnehezebben megérthető és értelmezhető mű a zenetörténetben, olyan alkotás, amely megosztja a közönséget: őrült beszéd, de van benne rendszer – mondhatnánk Poloniusszal. Szerencsére itt van Kocsis Zoltán, akiről túlzás és részrehajlás nélkül állítható, hogy a Beethoven-muzsika az egyik anyanyelve, kevesen ismerik nála jobban ezt az életművet; ő vezet majd minket biztos helyismerettel e mű útvesztőjében is. Az op. 11 jelzésű trió egyrészt azért izgalmas, mert abban az időben keletkezett, amikor a klarinét szólóhangszerként még nem nyert polgárjogot a kamarazene területén, másrészt azért, mert Beethoven azon korszakából való, amikor minden tudását latba vetve igyekezett a bécsi közönség körében megmutatni, mire képes – a mű utolsó tételben egy korabeli operaslágert dolgoz fel variációs formában, a maga sajátosan zseniális és szellemes módján. Webern 1913-ban írott, mindössze négy-öt perc időtartamú Hat bagatellje szintén elvontságával adja fel a leckét, de  a nagyszerű művészek révén biztosak lehetünk abban, hogy e gyémántkeménységű, higanysűrűségű zene újabb titkaira derül fény. Glinka Patetikus triójának elhangzása igazi kuriózum, hiszen az orosz kamarazene alkotásai sajnos nem szólalnak meg érdemükhöz méltó számban; ennek a repertoárnak a gyönyörű és szlávosan érzelemgazdag, mégis a klasszikus hagyományokat folytató része ez a mű.

 

 

Ajánló


Az Operamacerák sorát ott folytatjuk, ahol ahol decemberben abbahagytuk: Dinyés Dániel karmester–zeneszerző és…

A szentpétervári Cári Színházak Csajkovszkij-rajongó főigazgatója egy nagy sikerű széria után olyan balettet…

Carlo Montanaro több éve visszatérő vendégnek számít a Nemzeti Filharmonikusoknál.