Templomi bérlet 2.
Brahms Német requiem
több
Brahms Német requiem
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. november 1. szerda, 20:00
A gyászmisék a zenetörténet alighanem legszebb, legszemélyesebb, legerőteljesebb hatású művei közé tartoznak, amelyek kortól függetlenül, akár több évszázad távolából is megragadják a hallgatót, legyen szó Ockeghemről, Mozartról, Verdiről, Dvořákról, Brahmsról vagy Ligetiről. A Német requiem már szövegválasztásával is remekmű: a bibliai részeket dramaturgiai ívben, szimmetrikus kupola-építményhez hasonlóan egymás mellé helyező összeállításhoz a zene mint az elmélyülés, a megbékélés, a fájdalom, a vigasz, a gyász művészi megfogalmazása társul. Az 1866-ban, a zeneszerző édesanyja, illetve atyai jó barátja, Robert Schumann halálának hírére fogant alkotás a rekviemek több évszázados hagyományával szakítva nem a liturgikus tételrendet követi, hanem koncertszerű előadásra született, nem latin, hanem német nyelven. Brahms op. 45 jelzésű alkotása előtt a 45. zsoltár nyomán írt kompozíció hangzik el, szintén kórusra és zenekarra. Szerzője az 1906-ban született, és 1986-ban elhunyt Gárdonyi Zoltán, a Zeneakadémia 1948-ban feloszlatott protestáns egyházzenei tanszakának utolsó vezetője, nemzetközileg is nagyra becsült zenetudományi és zeneelméleti kutató, akinek orgonaművei és bibliai tárgyú kórusművei a huszadik századi európai egyházzenében egyedülálló értéket képviselnek.
Hamar Zsolt karmester
Gárdonyi Zoltán: Dicsérő ének a 45. zsoltár verseire
Brahms: Német requiem, op. 45 Balga Gabriella szopránKálmándy Mihály baritonNemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Izgalmas műsorral várja a közönséget a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és vendége, a hegedűművészként és karmesterként egyaránt pódiumra lépő francia muzsikus, Julien Chauvin.
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, Sz. 106, BB 114
Egy hangverseny, amely kitűnő alkalmat kínál zenei horizontunk szélesítésére.
Koncertszerű operaelőadás két felvonásban, egy szünettel, olasz nyelven
Ha csak futó pillantást vetünk a Kossuth-díjas Vashegyi György vezényletével a Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenyén megszólaló művekre, legelső észrevételünk talán…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!