Jegyvásárlás

Honlapunkon csak a Nemzeti Filharmonikusok saját szervezésű koncertjeire vásárolhat jegyeket, így ezen az oldalon a saját koncertek listáját találja időrendi sorrendben, a legfontosabb információkkal. Köszönjük, hogy meglátogatta honlapunkat, találkozzunk koncertjeinken!

Eseménykereső

A szentpétervári Cári Színházak Csajkovszkij-rajongó főigazgatója egy nagy sikerű széria után olyan balettet kívánt színre vinni, amely pompában, kidolgozottságban minden addigit felülmúl.

Carlo Montanaro több éve visszatérő vendégnek számít a Nemzeti Filharmonikusoknál.

Don Pasquale, a vagyonos, bogaras, idős agglegény türelmetlenül járkál fel s alá: háziorvosát, Malatesta doktort várja, aki ezúttal nem közönséges gyógyszert hoz neki, hanem különleges gyógyszert – egy menyasszonyt. Ezzel a képpel kezdődik Donizetti hatvannegyedik (!) operája, és innen aztán nincs megállás, forgószél szerűen születik meg a komédia, a zeneirodalom egyik legszórakoztatóbb vígoperája. r

Az Operamacerák sorát ott folytatjuk, ahol ahol decemberben abbahagytuk: Dinyés Dániel karmester–zeneszerző és Göttinger Pál rendező ezúttal a kacagtató, fordulatokkal teli Figaro-történet folytatását, Mozart örök becsű vígoperáját cincálja szét, analizálja és rakja újra össze a közönség szeme láttára, és vélhetően legnagyobb csodálkozására.

Schumann és Severin von Eckardstein Ferencsik bérlet 3.

Álruha, intrika, zűrzavar, szerelem – vérbeli komédia Rossini halhatatlan operája, amelynek az első felvonásában az operairodalom nem kevesebb, mint kilenc, később népszerűvé vált részlete hallható.

A Nemzeti Filharmonikusok egykori főzeneigazgatója, Kocsis Zoltán nevét viselő bérletben a korszakos jelentőségű zongoraművész és karmester olyan muzsikus partnerei lépnek fel, akikkel gyakran lépett színpadra, valamint zeneszerzői-hangszerelői életművének legjelentősebb darabjai közül is megszólal néhány.

Világhírű kanadai karmester vezényli a Nemzeti Filharmonikusokat: Keri-Lynn Wilson a Szlovén Filharmonikusok egykori első karmestere, pályakezdőként Claudio Abbado asszisztenseként dolgozott a Salzburgi Fesztiválon, ma már neves európai operaházakban lép fel visszatérő vendégként.

Napjaink egyik legjelentősebb oboaművészét látja vendégül a zenekar ebben a műsorban; François Leleux tizennyolc évesen lett a párizsi Bastille Opéra első oboistája, négy évvel később pedig már a Lorin Maazel, majd Mariss Jansons vezette világhírű együttes, a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekarát erősítette.

„Egyfélidős” remekműveket hallhatunk az estén ugyannak a romantikus stíluskorszaknak két, ellentétes oldalán álló mestereitől.

Amikor a 13. században egy feltételezhetően Jacopo da Todi nevű ferences szerzetes papírra vetette a kereszt tövében fiát sirató Máriáról szóló himnuszát, bizonyára nem sejtette, hogy évszázadokon keresztül zeneszerzők tucatjai és zenebarátok tízezrei keresnek majd vigasztalást gyönyörű és érzelmes költeményében.

Fúvós és vonós kamarazenét hallhatunk, olyan alkotásokat, amelyek nem gyakran hangzanak el koncerten, noha izgalmasak, különlegesek. Ami talán a legnagyobb feltűnést kelti a programban, az az utolsó két kompozíció, hiszen ilyen sok gordonka többnyire csak zenekarban szokott együtt játszani, önállóan sosem

Sergey Rachmaninov utolsó kompozíciója csendül fel a koncert második részében: a ritkán hallható Szimfonikus táncok a zeneszerző kései stílusának összefoglalása, groteszk karakterekkel, szlávosan érzelmes dallamokkal és fantasztikus zenekari színekkel, de az Ormándy Jenőnek ajánlott műbe a zeneszerző szülőhazája iránt érzett nosztalgiáját is beleírta.

Világhírű francia-kanadai zongoristát köszönthetünk a pódiumon: Louis Lortie karrierje 1984-ben indult, amikor megnyerte az egyik legrangosabbnak számító, a statisztikák szerint első díjat csak minden második évben odaítélő Ferruccio Busoni Nemzetközi Zongoraversenyt.

Fiatal orosz zongoraművészt köszönthetünk a pódiumon: Polina Charnetckaia a híres moszkvai Gnyeszin Akadémián, majd Zürichben tanult, számos kiemelkedő versenygyőzelem és különdíj jelzi különleges tehetségét, rátermettségét, magával ragadó zeneiségét. Ezúttal egy ritkán hallható versenyművet szólaltat meg, Az állatok farsangja ciklus halhatatlan szerzőjétől.

Nem gyakran hallhatjuk a világhírű magyar trombitaművészt, Boldoczki Gábort hazai koncerten játszani, hiszen az év nagy részében külföldi meghívásoknak tesz eleget.

Nemzeti Filharmonikusok: Próbatermi vendégség

Kelemen Barnabás egyike azon művészeknek, akik hosszú évekig kísérték Kocsis Zoltánt előadóművészi pályáján. Liszt-Kocsis Ünnepi induló Goethe születésnapjára Beethoven Hegedűverseny D-dúr, op. 61 Schubert V. szimfónia B-dúr, D. 485 KELEMEN BARNABÁS karmester és hegedű Nemzeti Filharmonikus Zenekar

Nemzeti Filharmonikusok: Próbatermi vendégség

Milyen zenét írt volna Mozart, ha megéri az idős kort, és nem harmincöt évesen hal meg? – hangzik a megválaszol(hat)atlan kérdés, de vannak, akik úgy vélik, Mozart – a hétköznapi ember életének többszörös sebességével – leélt egy emberöltőt, zenéje legalábbis erről tanúskodik.

A 20. századi magyar zene emblematikus szerzőinek műve szólalnak meg az estén Kocsár Balázs vezényletével, akit a Magyar Televízió 1989-ben megrendezett nemzetközi karmesterversenyének legjobb magyar résztvevőjeként ismert meg a nagyközönség.

A magyar közönség egyik ünnepelt muzsikusa áll a karmesteri pulpitusra: Kobayashi Ken-Ichiro, a Ferencsik János utáni évek zeneigazgatója, a zenekar örökös tiszteletbeli elnök-karnagya vezényli a róla elnevezett bérlet utolsó hangversenyét.

Világhírű hegedűs–karmester a vendég ezen az estén: Julian Rachlin a Bécsi Filharmonikusok történetének valaha volt legfiatalabb szólistájaként írta be magát az előadóművészet nagykönyvébe, és nem sokkal később a Carnegie Hallban, a Lorin Maazel vezette New York-i Filharmonikusokkal debütált.

Mintegy kétszáz év magyar zenéjéből válogat a főleg régizenei produkcióiról ismert kitűnő karmester, Vashegyi György.

Bernstein-szimfónia “Kaddish” Nemzeti Filharmonikus Zenekar