
A SÖTÉTBŐL A FÉNYRE Lukács bérlet 3.
A Nemzeti Filharmonikusok húsvéti hangversenye
A Nemzeti Filharmonikusok húsvéti hangversenye
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: április 5. szerda, 19:30
A SÖTÉTBŐL A FÉNYRE
Műsor:
Joseph Haydn: A Megváltó utolsó hét szava a keresztfán (kamarazenekari változat)
***
Alekszandr Glazunov: A sötétből a fényre – fantázia, op. 53
Nyikolaj Rimszkij Korszakov: Nagy orosz húsvét – nyitány op. 36
Kötzreműködik:
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem növendékei
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Narrátor: Máté Gábor
Vezényel: Vajda Gergely
Nagyhét szerdáján húsvét gondolatkörébe hív a Nemzeti Filharmonikus Zenekar estje. Haydn különleges műve a szenvedés egy-egy időtlenné tágított pillanatában merül mélyre, Glazunov ismeretlen remeke már megfogalmazza a megváltás ígéretét, a záró szám, Rimszkij-Korszakov nyitánya pedig maga a fény, az ünnepi ujjongás. Az Amerikában dolgozó, de itthon is rendszeresen fellépő, kitűnő karmester közreműködésével tiszta gondolatiságú és világos dramaturgiájú hangversenyben lehet részük az ünnepre várakozóknak.
Joseph Haydn 1786-ban kapott felkérést a spanyolországi Cádiz temploma, az Oratorio de la Santa Cueva kanonokjától, hogy írjon művet az ottani nagypénteki szertartás számára. A Megváltónk utolsó hét szava a kereszten előbb zenekari változatban született meg, Haydn vonósnégyesre, majd szóló zongorára dolgozta át. Alekszandr Glazunov (1865–1936) 1894-ben, nem sokkal az általa csodált Csajkovszkij halála után komponálta emelkedett zenekari fantáziáját, így A sötétből a fényre költői tartalmát sokan összefüggésbe hozzák e körülménnyel. Nyikolaj Rimszkij-Korszakov 1887/88 fordulóján írta nyitányát, melynek eredeti címe csupán Szvetlüj Prazdnyik, vagyis Fényes ünnep, ám mivel a partitúra elején két bibliai idézet áll, s a komponistától származó harmadik szöveg a húsvéti szertartásokkal kapcsolatos, továbbá a mű dallamvilága jelentős mértékben az orosz ortodox liturgiából származik, érthető a Nagyorosz húsvét címváltozat.
Vajda Gergely a magyar középgeneráció egyik legsokoldalúbb és legjobban felkészült karmestere.
A Nemzeti Filharmonikus Zenekar ismét meghirdeti Zenekari Akadémiáját, amelynek keretében a Zeneakadémia hallgatói részt vesznek az együttes próbamunkájában, majd a koncerten a zenekari művészekkel együtt lépnek fel. A közönség Rimszkij-Korszakov nyitányában hallhatja a zenekarban helyet foglaló fiatalok játékát.
A kizárólag bécsi klasszikus remekműveket kínáló Ferencsik bérlet második estjének műsora maga is kompozíció: mindkét rész nyitányból, hangversenyáriából és szimfóniából áll, csak míg a szünet előtt a nyitány szerzője Mozart és a szimfóniáé Haydn, addig ez a szünet után fordítva van. (A hangversenyária mindkét részben Mozart műve.)
Új művészekkel ismerkedni mindig izgalmas: ezen a koncerten találkozhatunk egy nagy tehetségű ifjú orosz zongoravirtuózzal, és egy szintén orosz karmesterrel, aki a női dirigensek örömtelien gyarapodó táborát képviseli.
Vashegyi György a hazai historikus előadópraxis meghatározó alakja, a két szólista, Kelemen Barnabás és Kokas Katalin a magyar vonóstársadalom ünnepelt…
A Nemzeti Filharmonikusok Opera bérletének első előadása Verdi Aidája, minden idők egyik legnépszerűbb zenés színpadi műve – nemzetközi szereposztásban.
Egy nappal szenteste előtt Vashegyi György vezényletével a Nemzeti Énekkar és a kamarazenekarrá átalakuló Nemzeti Filharmonikus Zenekar kiváló szólisták közreműködésével…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!