A műsorban két szimfónia csendül fel, mindkettő különleges valamilyen szempontból. Penderecki, aki az 1960-70-es évek egyik vezető avantgárd zeneszerzőjeként került az élvonalba, ma már kizárólag „könnyen fogyasztható”, tetszetős és hatásos műveket ír, amelyek rendkívül népszerűek a közönség körében. A 2017-ben nyolcvannegyedik életévét betöltő zeneszerző – Lengyelország legjelentősebb művészeinek egyike – éppen az 1980-ban befejezett a II. szimfóniával nyitott új, neoromantikus korszakot életművében; ebben az egytételes kompozícióban a Csendes éj kezdetű német karácsonyi dal foszlányai térnek vissza idézetként, innen származik a mű megkülönböztető címe. Mahler IV. szimfóniája többek között abban egyedi, hogy utolsó tétele zenekari dal, amely az előző három tétel utólagos magyarázata is egyben. A különleges érzelemvilágú művet túlvilági idill, bölcs derű hatja át, vagy ahogyan a zeneszerző közeli barátja, Bruno Walter megfogalmazta: „bensőséges áhítat álmodja égi álmát”. Kiemelkedő tehetségű fiatal énekes szólista a közreműködő; Zemlényi Eszter a 2016-os szegedi Simándy Nemzetközi Énekverseny különdíjasa és a debreceni Petrovics Emil Énekverseny győztese.
Keri-Lynn Wilson karmester
Penderecki: II. szimfónia “Karácsony”
Mahler: IV. szimfónia G-dúr
Zemlényi Eszter szoprán
Nemzeti Filharmonikus Zenekar