Az örmény születésű, Egyesült Államokban élő művész, a Michigani Állami Egyetem zenei tanszékének professzora és vonós tanszékének vezetője Schumann mindössze két hét alatt komponált, különleges szépségű a-moll gordonkaversenyét adja elő a zenekarral. A mű a zeneszerző egyik legtitokzatosabb alkotása, szerkezetében, transzcendenst idéző témáival és intenzíven lírai hangvételével egyaránt. A romantikus stíluskorszak három emblematikus művét tartalmazó műsor szerzői harminc év különbséggel születtek; legidősebb köztük Carl Maria von Weber, akinek itt hallható nyitánya hangulati gazdagsága, tökéletes arányai miatt is a közönség kedvencévé vált az elmúlt két évszázadban. A norvég Edvard Grieg a népköltészetből és irodalomból merített feldolgozandó témákat, stílusa a norvég népzene és a schumanni romantika olyan elegye, amely egyedi hangjával egészen különleges színt képvisel a zenetörténet stíluspalettáján. Egyik legnépszerűbb műve a Henrik Ibsen drámájához, a Peer Gynt-höz írt kísérőzene.
Peer Gynt részletek:
Esküvőn - előjáték az első felvonáshoz, Ingrid panasza - előjáték a második felvonáshoz - Peer Gynt és a három pásztorlány - A hegyi király csarnokában - Aase halála - Reggeli hangulat - Tolvaj és orgazda - Arab tánc - Anitra tánca - Solveig dala - Peer Gynt hazatérése - Pünkösdi dal - Solveig bölcsődala
Hamar Zsolt karmester
Suren Bagratuni gordonka
Weber: A bűvös vadász-nyitány
Schumann: Gordonkaverseny a-moll, op. 129
Grieg: Peer Gynt – részletek a kísérőzenéből
Solveig – Szalai Ági, Anitra – Szathmáry Judit, Három pásztorlány – Dóri Eszter, Kristófi Ági, Fekete Andi
Rabló és Haramia- Kelemen Dániel, Pintér Dömötör
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)