Jegyek és bérletek

Program


MADARÁSZ 70

MADARÁSZ 70

A Madarász Iván muzsikájának szentelt est első darabja – a RAP-petíció – igazi határátlépés a klasszikus zenétől távoli rap világába – mind a komponista, mind a fiatal bariton, Szélpál Szilveszter számára, aki a Szegedi Nemzeti Színházban opera- és operettszerepekben lép fel.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. szeptember 4. péntek, 19:30

Madarász Iván: RAP-petíció
Szélpál Szilveszter rap
Madarász Iván: Episodi concertanti – III. fuvolaverseny
Wendler Enikő fuvola
***
Madarász Iván: Lót
Szegedi Csaba Lót
Meláth Andrea Lótné
Szabóki Tünde Lót 1. lánya
Létay Kiss Gabriella Lót 2. lánya
Kiss B. Atilla 1. angyal
Boncsér Gergely 2. angyal
Kovács István Árus
Viszló István Zsebtolvaj
Dékán Jenő Homoszexuális
Bakos Kornélia Prostituált
Káldi-Kiss András Koldus

A Magyar Állami Operaház Gyermekkórusa (karigazgató: Hajzer Nikolett)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely

A Madarász Iván muzsikájának szentelt est első darabja – a RAP-petíció – igazi határátlépés a klasszikus zenétől távoli rap világába – mind a komponista, mind a fiatal bariton, Szélpál Szilveszter számára, aki a Szegedi Nemzeti Színházban opera- és operettszerepekben lép fel.
A zeneszerző eddigi munkásságában kitüntetett hely illeti meg a fuvolát, hiszen ez a hangszer az egyetlen, amelyre három versenyművet is komponált. Az Episodi concertanti, vagyis a III. fuvolaverseny fontos mérföldkő azon az úton, amelynek korábbi állomásai a Flautiáda és a Concerto F(L)A. Csengery Kristóf így ír a koncert nyitószámáról: „A főszerep a fuvoláé, amelynek szólama mindjárt a mű elején hosszú hangokkal, frullatókkal, crescendókkal, gyors gesztikuláló szakaszokkal, majd tartott hangokon végrehajtott glissandókkal jelzi, hogy Madarász a hangszeres írásmódban az elmúlt évtizedek összes innovációját kamatoztatja.” A kompozíció különlegessége, hogy a fuvola három jól elkülönülő szakaszban kamarazenei betétként előbb az oboával, majd a trombitával, végezetül a szólóhegedűvel játszik duettet. A darab lassú, poétikus résszel ér véget.
A koncert második felében a Lót című opera csendül fel, amely 1985-ben született a Magyar Televízió felkérésére, Karel Čapek novellája nyomán. A bibliai történettől eltérően Lót, miután megmenekítette családját, visszamegy Szodomába, hogy osztozzon a többiek sorsában. A zene lüktetésének fő éltető eleme a repetíció. Drámai kórusok váltakoznak megrázó erejű szólórészekkel. A címszerepben a kiváló lírai baritont, Szegedi Csabát hallhatjuk.

Ajánlatunk


Elhangzanak többek között Ligeti György és Dubrovay László művei.

Két zeneszerző, akikben kevés a közös vonás. Abban mégis hasonlítanak, hogy egyikük életművében sem játszik döntő szerepet az egyházi zene. Az idős Verdi azonban megírja Quattro pezzi sacri (Négy szent ének) című művét, az ötvenegy éves Poulenc pedig a Stabat Matert.

Schumann, Mahler, Brahms: a német romantika és századforduló három markánsan eltérő személyes stílusa.

Ajánló


akár -30%
TÁNC Pászti bérlet 3. Jegyvásárlás

A Nemzeti Énekkar Gary Graden által vezetett nemzetközi karvezetői kurzusának díjazottja, Jack Apperley vezényli ezt a különleges hangversenyt a kórusmuzsika…

akár -30%
WERTHER Kocsis bérlet 2. Jegyvásárlás

Érdekes ellentmondás: a német költőfejedelem, Johann Wolfgang Goethe két alapműve, a lét megkerülhetetlen kérdéseire filozófiai síkon választ kereső Faust és…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!