Jegyek és bérletek

program


Fantasztikus szimfónia Vezényel: Kobayashi Ken-Ichiro Kocsis/5
2

Fantasztikus szimfónia Vezényel: Kobayashi Ken-Ichiro Kocsis/5

Nem minden karmester képes méltón közvetíteni e kompozíció szélsőségeit, de a magyar közönség régi kedvence, a Magyar Televízió I. Nemzetközi Karmesterversenyének győztese, Kobayashi Ken-Ichiro igen. Ez a hangverseny kivételes művet ígér – kivételes előadásban.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Torsdag, 02. Maj 2024 19:30

Műsor
LUDWIG VAN BEETHOVEN: Egmont – nyitány, op. 84
HECTOR BERLIOZ: Római karnevál – nyitány, op. 9
***
HECTOR BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Kobayashi Ken-Ichiro   

Kevés zene sűrít magába oly sok vágyat és szenvedélyt, s vetít oly sok látomást a képzelet vásznára, mint a korai romantika egyik legnagyobb remekműve, Berlioz Fantasztikus szimfóniája. Nem minden karmester képes méltón közvetíteni e kompozíció szélsőségeit, de a magyar közönség régi kedvence, a Magyar Televízió I. Nemzetközi Karmesterversenyének győztese, Kobayashi Ken-Ichiro igen. Ez a hangverseny kivételes műveket ígér – kivételes előadásban.

Hector Berlioz (1803–1869) hét-nyolc évvel volt idősebb a romantika 1810-11 körül született nagy generációjának tagjainál, így érthető, hogy életművének leghíresebb darabja, a Fantasztikus szimfónia (1830) akkor keletkezett, amikor Schumann, Chopin, Liszt még korai műveit írta. A szimfónia az első vérbeli programzenei alkotások egyike, erős ábrázoló, hangulatfestő törekvéssel. Álmok, szenvedélyek, Bál, Jelenet a mezőn, Menet a vesztőhelyre, Boszorkányszombat – a tételcímek is jelzik, milyen változékony hangulatvilág és milyen fantáziadús kifejezésmód uralkodik a zenében.

Berlioz szimfóniája előtt, a hangverseny első részében két rövidebb zenekari művet hallhatunk. Beehoven Egmont-nyitánya az elementáris erejű szabadságvágy kifejezője, Berlioz Római karnevál-nyitányát pedig mindent elsöprő életöröm, energia és ünnepi pezsgés jellemzi.

Kobayashi Ken-Ichiro 1940-ben született Ivakiban, meghatározó jelentőségű budapesti versenygyőzelme 1974-ben tette egész Magyarország számára ismertté művészetét. Ferencsik János halála után, az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején az Állami Hangversenyzenekar első karmestere volt, ma a Nemzeti Filharmonikus Zenekar örökös tiszteletbeli elnökkarnagya. A Japán Filharmonikusok vezető karmestere.

Aktuelt


François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.

Kocsis Zoltán szellemisége keretbe foglalja a Nemzeti Filharmonikusok évadját. Novemberben halálának évfordulójáról emlékezünk meg koncerttel, május végén, születésnapján pedig a Zeneakadémiával közösen, hagyományteremtő szándékkal rendezzük meg a magyar klasszikus zene napját, régi értékeket ápolva és újak születését ösztönözve.

Koncertszerű operaelőadás két felvonásban, egy szünettel, olasz nyelven

PÅ PLAKATEN


up to -30%
PUCCINI: TURANDOT Opera/3 Køb Billetter

Koncertszerű operaelőadás három felvonásban, két szünettel, olasz nyelven

up to -30%
PRÓBATERMI VENDÉGSÉG Maurice Ravel+ Próbatermi/2 Køb Billetter

A Nemzeti Filharmonikusok művészeinek kamarakoncertje Egy nappal a francia impresszionista komponista 150. születésnapja után rá emlékezünk, kamaraművei és mások alkotásai…

up to -30%
ÉVADNYITÓ HANGVERSENY Køb Billetter

JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.