A két kiváló alkotó a hazai énekes gárda legjobbjaival karöltve ugyanis a mű és a színpadi énekes játék mélyére vezeti a hallgatót, nem keresztmetszetet adva, hanem olyan összefüggésekre is rávilágítva, amelyek egy hagyományos operaelőadás alatt rejtve maradhatnak a hallgató–néző előtt. Például bátran megismételhető egy rész, ráérősen lehet kutakodni a zenei szövet és énekszólamok összefüggései között, egy jelenetet többféleképpen is ki lehet próbálni, zeneileg és színpadilag egyaránt. A nagyszerű művészek a mozarti operaszínpad bebarangolására hívnak bennünket, mi pedig ne habozzunk menni.
Előadás sorozatunk azoknak a fiataloknak és örök fiataloknak szól, akik szeretik a zenét, de nem értik; akik értik, de nem szeretik; akik, bár értik és szeretik, de érzik, hogy még rengeteg titkot rejt egyetlen dallam; akik mindig szerették volna meglesni, hogy születik egy mozdulat a zenében és zenére; akik gyerekkorukban minden kezük közé kerülő dolgot szétszedtek; akiknek a legózás volt a mindenük és ma is leülnek játszani a kicsikkel; akiknek a felfedezésről nem csak földrészek jutnak eszébe; akik mindig is imádták a színházi dolgokat; akik soha nem értették miért jó ez a "színházasdi"! Régimódi, ráérős kutakodás az operákról, az örömükben/halálukban hosszan énekelő szereplőkről, és megígérjük, hogy dallam, kíséret, szereplő és jelenet nem marad szétszedetlenül és újra felépítetlenül, "operamacerálatlanul"!
Grófné: Kolonits Klára szoprán
Gróf: Cseh Antal bariton
Susanne, a szobalány: Bordás Barbara szoprán
Cherubin, a Gróf apródja: Kálnay Zsófia mezzoszoprán
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Göttinger Pál rendező
Dinyés Dániel karmester