GLAGOLITA MISE Pászti bérlet 1.
Két cseh különlegesség között egy nagyszabású osztrák mű, mely szintén ritka vendég a hangversenytermekben.
Két cseh különlegesség között egy nagyszabású osztrák mű, mely szintén ritka vendég a hangversenytermekben.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: utorok, 18. október 2022, 19:30
GLAGOLITA MISE Pászti bérlet 1.
Dvořák, Bruckner, Janáček – a 19. század és a századforduló alkotói. Egy hazaszeretettől áthatott szimfonikus darab és két egyházi opus. A koncert lehetőséget ad arra, hogy a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a Nemzeti Énekkarral együtt lépjen fel, a karmester, Kovács János nemcsak minden műfajban otthonos, de a vokális zenének hatalmas operai tapasztalata révén különösen értő tolmácsa.
Josef Kajetán Tyl cseh drámaíró, a cseh himnusz szerzője: róla szól František Ferdinand Šamberk drámája. Dvořák ehhez írt kísérőzenét 1881/82-ben – ennek része a Hazám-nyitány. A Wagner-követő Anton Bruckner szimfóniaszerző volt, de liturgikus műveket is komponált: ezek legsikeresebbje a Te Deum (1885). Janáček különleges hangzású és harmóniavilágú Glagolita (ószláv) miséjét (1926) a pánszláv eszme apoteózisának tekintik.
Pasztircsák Polina, Schöck Atala, Fekete Attila és Kovács István olyan élvonalbeli – idehaza és külföldön egyaránt jelentős elismerést arató – énekesek, akik operai sikereik mellett a koncertpódiumon is gyakran megjelennek. Kovács János (1951) az egyik legtöbbet foglalkoztatott magyar karmester. A budapesti Zeneakadémián Kórodi András növendéke volt. Régi és szoros szálak fűzik a Magyar Állami Operaházhoz és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarához. A Nemzeti Filharmonikusokkal való együttműködése is sok évtizede gyümölcsöző.
Műsor:
Antonín Dvořák: Hazám-nyitány, op. 62
Anton Bruckner: Te Deum
***
Leoš Janáček: Glagolita mise
Közreműködik:
Pasztircsák Polina szoprán
Schöck Atala alt
Fekete Attila tenor
Kovács István basszus
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Kovács János
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
JOHANNES BRAHMS: Változatok egy Haydn-témára, op. 56 RICHARD STRAUSS: d-moll burleszk zongorára és zenekarra *** HECTOR BERLIOZ: Rómeó és Júlia, op. 17 – zenekari részletek (Szerelmi jelenet, Mab királynő-scherzo, A magányos Rómeó, Báli jelenet)
Ha csak futó pillantást vetünk a Kossuth-díjas Vashegyi György vezényletével a Nemzeti Filharmonikus Zenekar hangversenyén megszólaló művekre, legelső észrevételünk talán arról szólhat, milyen vonzó stiláris, műfaji és előadóapparátus tekintetében megvalósuló változatosságot kínál az est programja.
JOHANNES BRAHMS: Akadémiai ünnepi nyitány, op. 80 JOHANNES BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 *** BARTÓK BÉLA: Zene húros hangszerekre, ütőkre…
Koncertszerű operaelőadás három felvonásban, egy szünettel, francia nyelven
Hányféle jelentést rejthet magában egy műfajnév, a szvit? A Nemzeti Filharmonikus Zenekar Lukács bérletének harmadik hangversenyén elgondolkozhat ezen a zenehallgató.
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.